Stabilna i uniwersalna łączność w hoteluSystem komunikacji Ascom to bardzo stabilna, kompleksowa komunikacja głosowa IP, operująca na częstotliwości 1880-1900 Mhz, gwarantująca bardzo wysoką jakość rozmów, w tym dźwięk szerokopasmowy (HD). Połączenia głosowe są w pełni bezpieczne dzięki procesowi szyfrowania, ze zmianą klucza w trakcie połączenia włącznie. System zapewnia utrzymanie usług hotelowych na najwyższym oczekiwanym poziomie oraz bardzo efektywne wykorzystywanie personelu hotelowego. Dzięki możliwości eksportów logów zdarzeń z systemu, w każdym czasie kierownictwo hotelu może poprawić tryb oraz organizację pracy całego personelu. Integracja z niemalże dowolną centralą telefoniczną klasy „enterprise” sprawia, że system Ascom łatwo adaptuje się w istniejącej w obiekcie infrastrukturze telekomunikacyjnej. Na szczególną uwagę zasługuje współpraca Ascom z rozwiązaniami Cisco – poprzez specjalną wzajemną certyfikację tych dwóch producentów, słuchawki bezprzewodowe Ascom są widoczne w urządzeniu Cisco jako tzw. „własne” a nie firm trzecich, co zapewnia wykorzystanie pełnej funkcjonalności rozwiązania. Podłączenie Ascom do centrali telefonicznej zapewnia nie tylko mobilną łączność wewnątrz systemu ale także ze światem zewnętrznym.
Szybkość reakcji personelu hotelowego
Jakość świadczonych usług hotelowych oraz bezpieczeństwo są najważniejsze z punktu widzenia pracy hotelu. Żeby je zapewnić, bardzo ważnym jest aby istotna wiadomość została dostarczona do właściwej osoby, we właściwym czasie i miejscu, skutecznie – co wywoła właściwe działania ze strony personelu hotelowego. Tzw. zaawansowany messeging daje możliwość powiadamiania o krytycznych zdarzeniach konkretnych osób na dedykowane telefony bezprzewodowe Ascom. Dzięki temu rozwiązaniu, powiadomienia (od osób lub z systemów) mogą być wysyłane do dedykowanych pracowników hotelu, wraz z ich automatyczną eskalacją, jeśli zaszłaby taka potrzeba. Rozwiązanie takie jest nieocenione jeśli w stosunkowo krótkim czasie musimy powiadomić dużą grupę osób – np. w przypadku konieczności ewakuacji hotelu.
Bezpieczeństwo ludzi
Bezpieczeństwo gości i pracowników w hotelu jest priorytetem. W obecnych czasach istnieje dość duże ryzyko wystąpienia agresywnego zachowania ze strony osób przebywających w hotelu, goście i personel mogą być narażeni na zagrożenie fizyczny ze strony innych osób. Czas reakcji i powiadomienia odpowiednich służb jest tu najważniejszy. Wykorzystując przycisk alarmowy telefonu Ascom d63 personel hotelu może błyskawicznie powiadomić odpowiednie służby o danym zdarzeniu, wraz z jego lokalizacją. Umożliwia to natychmiastowe podjęcie odpowiednich działań.
Prosta architekturaRozwiązanie Ascom jest bardzo proste we wdrożeniu, składa się ze stacji bazowych połączonych przez sieć IP oraz telefonów bezprzewodowych, będących w użytkowaniu personelu hotelowego, a także z opcjonalnego serwera Ascom Unite, niezbędnego do wykorzystania bardziej zaawansowanych możliwości systemu. Rozwiązanie można w dowolnej chwili jego użytkowania rozbudować o kolejne stacje bazowe lub dodatkowe funkcje. Można też połączyć kilka obiektów hotelowych, nalężących do tej samej sieci, w jeden stabilny system łączności, dzięki czemu nie są ponoszone koszty połączeń wewnętrznych w jednym systemie, bez względu na lokalizacje. System komunikacji Ascom jest na tyle zaawansowany, że w jednym systemie możemy mieć maksymalnie 10 000 stacji bazowych i 100 000 zalogowanych słuchawek DECT.
|
Różnorodność telefonów DECT
Do obiektów hotelowych Ascom dedykuje dwa modele aparatów bezprzewodowych – Ascom d43 oraz Ascom d63. O ile model d43 jest podstawowym modelem zapewniającym między innymi wysoką jakość połączeń, centralne zarządzanie czy centralną firmową książkę telefoniczną, to model d63 jest znacznie bardziej zaawansowanym urządzeniem, dlatego też występuje w trzech wersjach: Talker, Messenger oraz Protector. Model d63, w zależności od wersji, posiada interaktywne powiadomienia, przycisk alarmowy wraz z lokalizacją pracowników hotelowych, współdzielenie telefonów, bluetooth oraz priorytety wiadomości. Słuchawki DECT są solidnie wykonane, można je czyścić środkami chemicznymi, co w połączeniu z technologią IP-DECT daje możliwość ich zastosowania w różnych środowiskach i warunkach pracy w obiektach hotelowych – od pracowników recepcji, personel sprzątający, po pracowników kuchni czy też serwisu, odpowiadających za instalacje techniczne w hotelu.
Zaawansowane funkcje systemu
Ascom to dość zaawansowany system łączności – w którym połączenia głosowe to tylko jedna z wielu funkcjonalności. Ascom to także platforma, która jest bardzo otwarta na współpracę z innymi systemami w obiekcie hotelowym, dzięki czemu może się ona zintegrować między innymi z systemami hotelowymi, telewizji przemysłowej, kontroli dostępu, przeciwpożarowym, automatyki budynkowej czy też systemami nadzorującymi pracę urządzeń technicznych w hotelu. Dzięki takiej integracji różnego rodzaju scenariusze powiadomień możliwe są do zaimplementowania, w zależności od potrzeb i wymagań hotelu w tym zakresie. Dzięki takim możliwością, system łączności bezprzewodowej Ascom, staję się platformą komunikacyjną, która łagodnie wpisuje się w operacyjne działanie hotelu i tym samym mocno wspiera cały personel hotelowy w codziennej pracy.
Wygoda dla administratora systemu
Technologia oraz architektura Ascom daje bardzo wygodne narzędzie dla administratorów systemu komunikacyjnego, które znacznie przyczynia się do obniżenia kosztów - pojedynczy punkt administracji dla wszystkich telefonów Ascom. Umożliwia on zdalne, centralne zarządzanie systemem, w tym także słuchawkami będącymi w użytkowaniu przez pracowników hotelu. Wszelkie prace administracyjne takie jak aktualizacja oprogramowania, konfiguracja ustawień czy administrowanie licencjami, dokonywane mogą być zdalnie z jednego miejsca, bez względu na odległości i lokalizację placówek hotelu oraz personelu hotelowego, będącego w posiadaniu słuchawek DECT.
Alternatywa dla WiFiTechnologia IP-DECT stanowi bardzo istotną alternatywę dla rozwiązań głosowych opartych na technologii WiFi. Ascom IP-DECT jest znacznie bardziej odporny na zakłócenia, interferencje czy też zmiany warunków pracy, przez co jest rozwiązaniem bardziej stabilnym i niezawodnym. Nie wymaga przy tym aż tak dużych inwestycji w infrastrukturę (stacje bazowe), w porównaniu do kosztu Access Pointów WiFi.
Dla hoteli, które chcą mimo wszystko wykorzystać istniejącą sieć WLAN (WiFi) do telefonii bezprzewodowej, proponujemy telefon Ascom i63 (specyfikacja poniżej). |
Do pobrania:
Ascom System dla hoteli.pdf | |
File Size: | 929 kb |
File Type: |
Ascom IP-DECT telefon d63.pdf | |
File Size: | 119 kb |
File Type: |
Ascom IP-DECT telefon d43.pdf | |
File Size: | 111 kb |
File Type: |
Ascom VoWiFi telefon i63.pdf | |
File Size: | 218 kb |
File Type: |